Hoppa till innehåll

Gredelina kuvert

19 mars 2010

Jag trodde att jag sett det värsta av Beatrice Ask. Jag hade fel. Hon har nu kommit fram till att personer misstänkta för att ha köpt sex ska hängas ut och fås att skämmas. Hon menar att det är mer effektivt att hänga ut misstänkta brottslingar för allmän beskådan, eller att låta deras fruar, grannar, döttrar veta allt om dem, än att ge dem riktiga straff. Jag blir så trött. Hennes uttalande är så makalöst galet att jag inte känner något behov av att ironisera över det. Bara läs!

Jag skulle kunna tänka mig att ha väldigt grälla färger på kuverten och skicka hem till folk som var misstänkta för detta. För jag tror att det värsta som kan hända många av de som är ute och köper sex, det är att någon i omgivningen får reda på att de har varit ute i detta. Om frun får reda på det eller om grannen får reda på det. Vi borde ha, ja, gredelina eller vad vi nu ska ha för färg. Men förstår ni, alltså, det ska vara tydligt: du är misstänkt faktiskt för att ha varit ute och köpt sex. Det är inte tillåtet. Det tror jag skulle ge mycket större effektivitet än ett par års fängelse, om jag är riktigt ärlig. Därför att, och det är lite grann egentligen det här att du får skämmas på torget.

4 kommentarer leave one →
  1. 19 mars 2010 17:12

    helt sjukt. Varför inte bara sätta upp en skampåle på plattan?

  2. 20 mars 2010 04:20

    Tycker nog att lilla gubben ska staa foer sina sexuella tilltag.

  3. 20 mars 2010 04:22

    varfoer smyga med det? Gredilina kuvert till frugan vore kuckelimuck foer alla paa laang sikt. Hon har helt raett.

Trackbackar

  1. Vad har du rökt Ask? » gothbarbie's blog

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

