Skip to content

Med skräckfascination …

19 januari 2010

läser jag att Mikael Nordfeldths datorer blivit beslagtagna av polisen. Så vitt jag förstått det är den enda grunden för detta att Umeå kommun ansåg att för mycket krypterad information skickades till hans datorer. Följdaktligen kontaktar Umeå kommun polisen, som beslagtar Mikaels laptop och några datorer till.

Enligt polisen själv lär ingen brottsmisstanke förligga. Enligt polisen själv. Detta innebär att polisen utan att ens misstänka brott tagit sig friheten att beslagta datorer. Dessutom datorer tillhörande en riksdagskandidat för Piratpartiet.

Det ser inte bara lite  illa ut. Och det får en att fundera: om de kan ta datorer tillhörande en politiker medan han utför ideellt arbete, helt utan brottsmisstanke – finns det någonting de inte kan göra? När kommer de efter dig?

Denna typ av rättsvidrigt beteende och misstänksamhet mot internet som tillåter dessa handlingar måste stoppas! Gör någonting aktivt: gå med i Piratpartiet!

Uppdatering: Mikael Nordfeldth skriver själv om vad som hänt.

4 kommentarer leave one →
  1. 19 januari 2010 18:44

    Yeah! Du har skaffat en blogg! Grattis till mig och alla andra som får läsa den! Nu ska jag genast stoppa in den i min rss-läsare. :-)

  2. Caspian Rehbinder permalink*
    19 januari 2010 18:51

    Ajaj, du stoppar in den i RSS-läsaren medan jag fortfarande fixar på det estetiska. Jag har inte ens en header än! Tänk vad grafiskt efterbliven du måste tro att jag är nu ;)

Trackbacks

  1. Polisen borde ge fan i datorer | Rick Falkvinge (PP)
  2. Dynamic Man » Datorer är inte skiftnycklar

Kommentera

