Skip to content

Valdebatt för länge sedan

14 februari 2010

För snart två veckor sedan var det debatt mellan företrädare för de sju riksdagspartiernas ungdomsförbund på min skola. Debatten går att beskåda här i ett par veckor till, och är faktiskt ganska intressant. Jag tänkte skriva om den på min blogg redan samma dag, men orkade aldrig ta tag i det. Och nu är det så pass länge sedan att jag inte minns vad jag ville ta upp – och jag är inte heller tillräckligt motiverad för att jag ska orka se det två gånger.

Några intressanta frågor togs upp, och några roliga frågor ställdes av publiken. Jag funderade över varför inte Sveriges största ungdomsförbund var representerat. Jag konstaterade att Niklas Wykman var den tveklöst mest kompetenta politikern och debattören. Jakop Dalunde gjorde minst väsen av sig, men kom med ett oförglömligt citat.

Jag tror vi är på väg utför ett stup, men jag är inte pessimist för det.

Ja, mycket skulle jag kunnat skriva om jag tog tag i det direkt. Nu blev det en kort och relativt trist reflektion, samt ett citat. Nästa gång får jag göra det snabbare.

2 kommentarer leave one →
  1. 14 februari 2010 10:07

    Intressant citat.

  2. 16 februari 2010 02:44

    Det är onekligen skevt att man bara släpper in representanter för riksdagspartierna, när UP som sagt utan konkurrens är Sveriges största politiska ungdomsförbund.

    Inte bara skevt, förresten – skandalöst oflexibelt och tjurnackat, skulle jag vilja påstå.

Kommentera

