Skip to content

Och så var man gammal

19 februari 2010

Eller ja, gammal kanske är att ta i. Men myndig är jag nu i alla fall! Nu får jag rösta i allmänna val, jag får ta körkort och jag får själväganderätt. Till viss del – staten ska fortfarande ha sitt att säga till om.

5 kommentarer leave one →
  1. 20 februari 2010 04:28

    Grattis! :-)

  2. 20 februari 2010 11:52

    Grattis!

  3. 22 februari 2010 17:20

    Ja, herregud, du kan ju inte få äga din egen kropp och göra vad du vill med den! Det vore ju förfärligt! Tänk om du gör något… omoraliskt! Det måste vi förbjuda!

    Och man kan ju inte lita på att vuxna människor ska vara… eh… vuxna. Så full frihet att använda sin egen kropp kan vi inte låta folk få ha, det begriper du väl? Med andra ord – högsta beslutanderätt över din kropp har Staten, inte du själv.

    Så försök för guds skull att lyda Gud, Konungen och Fosterlandet nu, som en följsam undersåte.

    Annars kan du bli föremål för en polisutredning!

  4. Pyrrhus permalink
    22 februari 2010 18:25

    Ingen alkohol innan 20!

    Med vissa undantag…

    ^^

  5. 22 februari 2010 20:13

    Pyrrhus,
    Joho, jag får visst dricka alkohol. Precis hur mycket jag vill. Och jag får köpa alkohol på restauranter och dylikt. Det enda jag inte får göra är att köpa alkohol på Systembolaget.

Kommentera

