Skip to content

Att bli positivt överraskad

24 februari 2010

Anna Troberg skriver om hur hon med förvåning konstaterade att hon delar åsikt med påven. De är nämligen båda motståndare till nakenskanningen. Tänk så det kan gå! Liknande kände jag idag, när jag konstaterar att Thomas Bodström faktiskt kommer med en intelligent kommentar. Och inte bara intelligent som i slug, utan vettig på riktigt. Det grundade sig i att han igår skrev om Åsa Torstensson, och att hon skyller på förra regeringen för tågens stillastående. Han avslutar med frågan: ”Går det verkligen att lita på en regering som bara skyller ifrån sig i alla lägen.”

Som inbiten språkfascist reagerar jag förstås direkt på att han inte avslutar sin fråga med frågetecken – det ska man väl ändå lära sig i lågstadiet! Hur som helst kommenterar jag att hans regering på den tiden inte heller var oskyldig till den typen av handlande, och att det ska bli kul att – om den rödgröna röran vinner valet – använda hans inlägg mot honom. Bodström svarar med ett uppföljande blogginlägg, där han förklarar tydligare att alla regeringar visst skyllt ifrån sig, men att han upplever Alliansen, eller åtminstone Beatrice Ask, som ytterst dålig på att ta tag i saker.

Jag vet inte säkert, men kanske har han en poäng. Hur mycket har Beatrice Ask tagit tag i, och hur mycket har hon åstadkommit? Med tanke på vad Thomas Bodström åstadkom som justitieminister ser jag nog hellre en inaktiv Ask, men icke desto mindre känner jag mig tvungen att lyfta fram att han faktiskt svarade bra på kritik, och kom med sakliga argument. Är detta första gången någonsin en piratpartist skriver positivt om Thomas Bodström i sin blogg?

No comments yet

Kommentera

