Skip to content

Länktips: Två humlor

25 februari 2010

Johnny Olsson skriver alltid bra – ofta fantastiskt. Nu är det två inlägg jag vill ta upp och peka på, och uppmana alla att läsa! Det första är inlägget Alla som har någonting att dölja är dopade terroristpedofildelare, där han skriver om paradoxen som så lätt uppstår när man ska skydda befolkningen från någonting. En ny tolkning av rent mjöl i påsen-argumentet. Extra kul är det ju också att han använder begreppet terroristpedofildelare, som jag myntade (så vitt jag vet i alla fall) i mitt inlägg Folk som säger ifrån.

Efter det skriver han om ordet trots, i inlägget Se upp för trots-tolkningar. Det är en mycket bra text, trots att han inte fått betalt för den. Trots att många läser den gratis, och trots att den är en del i bloggosfären. Trots att den är skriven av en Jolt Cola-pundare. Ehum, piratpartist. Nej, skämt åsido så är det också en mycket bra text som är klart läsvärt.

Så, spring iväg och läs Enligt Min Humla nu!

No comments yet

Kommentera

