Skip to content

Mina personliga löften inför valet

18 mars 2010

Jag följer Anna Trobergs exempel, och sammanställer en lista över mina åtaganden det kommande valåret. Jag tänker, liksom hon, försöka skriva minst ett blogginlägg om dagen. Allt kommer inte handla om piratpolitik, förstås, utan jag kommer fortsätta som jag gjort hittills. Jag ska vara fortsatt aktiv i diskussioner, och försöka förklara för folk varför det inte vinns något vettigt alternativ till Piratpartiet. Att sprida länkkärlek, kommentarer och liknande, för att hålla folk igång, kan också betyda mycket. Det är någonting jag kommer jobba för, och också någonting jag verkligen kan uppmana alla att göra. Även om alla inte kan eller vill driva en egen blogg, även om alla inte kan eller vill diskutera offentligt eller vara öppna med sina åsikter inför sin omgivning, kan vem som helst skicka en kommentar på en blogg. Detta kan göra jättemycket för kämpaglöden hos bloggaren.

Nu ska man inte se dessa löften som absoluta, men det är vad jag tror att jag huvudsakligen kan bidra med, och det är lite tips för andra, och vad de kan bidra med. Vad ska du göra inför valet i år?

2 kommentarer leave one →
  1. 18 mars 2010 03:29

    Jag ska blogga foer http://www.aktivdemokrati.se, men jag ska goera det mer saellan och baettre och mera roande att laesa. jag ska skapa mer politisk satir i bilder.

    Jag ska kommentera andra partiers foerehavanden.

    Jag ska kommentera Piratpartiet en hel del som nu samlar paa sig fler och fler sakfraagor paa olika omraaden och vikten at att de nu ger sig in paa direktdemokrati med anledning av denna utveckling.

    Det kommer sannolikt bli en fruktansvaert tragikomisk bild av Piratpartiet, Jag lovar. ;-)

Trackbacks

  1. Så vinner vi valet! » gothbarbie's blog

Kommentera

