Skip to content

Apropå lila kuvert

22 mars 2010

Självklart hann jag tänka tanken att skriva ett brev till Beatrice Ask, i ett lila kuvert. Och det var inte bara på idéstadiet: jag tänkte verkligen skriva det. Men, uppenbarligen har CUF redan skickat ett lila kuvert till Tant Gredelin. Långt större än jag hade gjort också. Å andra sidan är idén inte uttömd bara för att den redan är gjord. Jag kanske ska skriva ett brev ändå. Någon som hänger på min och CUF:s idé, och skickar lila kuvert till Ask? Ett brev från Piratpartiet kanske, i stil med de upprivna breven angående FRA?

8 kommentarer leave one →
  1. smen permalink
    22 mars 2010 01:31

    Två saker som hade varit tokskoj:

    1. Att hennes utspel kommit 1 månad innan valet istället.

    2. Om PPs kampanjkassa hade medgivit att vi skickade ut valsedlar per post.

    Hade varit störtskönt om alla brevbärare sprang omkring med lila kuvert :)

  2. 22 mars 2010 01:36

    Håller med smen :)

  3. 22 mars 2010 06:48

    :), Jag har allt gjort det. Ett vanligt A-4 kuvert som jag färgade.

    Naivt? Ja, kanske det, men det hade varit ”sköj” om Tanten hade fått 10000-tals gredelina kuvert.
    Hon fick ett mail också.

    Hm, ”Vi som MISSTÄNKS ha rent mjöl i påsen”, kunde väl få vita kuvert. En ny myndighet kan skapas. Fler arbetstillfällen.
    Vi medborgare kan misstänkas för mycket.

  4. 22 mars 2010 09:47

    Jag blev förbannad att CUF kom till skott före mig med! ;-)
    Någon som har ett utkast färdigt med adress och allt, samt även förslag på var man hittar lila kuvert?
    Det vore nog mest effektfullt om vi samordnade detta…

  5. 22 mars 2010 18:05

    Harfagre, jag tror det lättaste är att hitta ett lila papper (bör finnas på varje pappershandel) och själv vika till ett kuvert.

  6. 22 mars 2010 19:26

    Vore coolare att skicka tusentals exakt likadana! :-)

  7. Pyrrhus permalink
    23 mars 2010 21:36

    Vem säger att det bara får skickas ett brev? CUF har skickat ett, och minst en bloggare ( http://motpol.blogspot.com/2010/03/mitt-brev-till-beatrice-ask.html ) också. Blir förhoppningsvis någon effekt om det börjar strömma lila brev till justitiedepartementet.

  8. 23 mars 2010 23:11

    Nej, jag konstaterar ju att jag förmodligen ska skicka ett brev ändå.

Kommentera

