Skip to content

God natt, Sverige

18 september 2010

Dags att lägga sig. I morgon är en lång dag av valsedelsutdelande följt av intensiv valvaka. Jag håller tummarna och hoppas att all energi, alla timmar och all vilja som lagts ned i kampanjandet ger resultat. Jag hoppas att Piratpartiet gör ett dystert utgångsläge till en formidabel succé.

Jag hoppas på en seger för mänskliga rättigheter. För medborgarrätt. En seger för varje människas rätt till sin egen kropp, sin egen kunskap och sin egen kultur. Jag hoppas på en seger för stärkt äganderätt, ökad tro på människan, och minskad stat.

Jag vill se ett mer liberalt Sverige.

Detta är de värden jag vill tro på. Vad jag slagits för under denna valkampanj, och kommer fortsätta slåss för i framtiden. Oavsett utgången i morgondagens val, kommer kampen för ett samhälle byggt på solidaritet, jämlikhet och rättvisa alltid utkämpas av oss liberaler.

Oavsett utgången i morgon tar kampen inte slut.

God natt, Sverige. Dröm om det land ni vill vakna i, och släpp aldrig kampen för att förverkliga denna dröm.

No comments yet

Kommentera

